nuno-show.nl

Geplaatst op Sun 01 Sep 2019 om 11:00

Of het nou Talpa, Tien of SBS 6 is: John de Mol komt vrijwel nooit af van de plaaggeesten die hem neerzetten als een geldsmijter, die met zijn dikke portemonnee sterren weglokt en de kijker probeert te kopen. De nieuwe tv-baas van RTL, Peter van der Vorst, versterkt dat impopulaire imago maar al te graag door in de media de beeldspraak te herhalen dat De Mol zijn huis ‘heel luxe aan het inrichten is’. Tegelijkertijd zet hij zijn eigen RTL neer als ‘persoonlijk, herkenbaar en dichtbij’.

Van der Vorst probeert zo een tegenstelling te creëeren van het herkenbare RTL 4 en het poenerige SBS 6. “De concurrentie is nog nooit zo groot geweest. De buurman op nummer zes is zijn huis heel luxe aan het inrichten“, zegt hij tegen het ANP.

De programmabaas probeert de strijd tussen RTL en Talpa ook te temperen door vooral te wijzen op de opkomst van streamingdiensten. “Ondertussen komen er Amerikaanse media met Disney, Apple, Amazon, die allemaal een eigen streamingdienst in Nederland lanceren.”

Daar heeft Talpa één groot probleem: De Mol heeft namelijk nooit geld geïnvesteerd in een streamingdienst. RTL heeft die wel. “Het grote voordeel is wel dat wij Videoland hebben, waar wij heel fors in gaan investeren: tientallen miljoenen de komende jaren voor echt hoogwaardig drama en documentaires.

De druk is groot. Het is spannend, maar we varen zo veel mogelijk onze eigen koers.

Foto: RTL

Klik hier om een reactie achter te laten.

Source link
Mediacourant.nl